Warning: include_once(/home/resetany/topist.ro/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase1.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/resetany/domains/topist.ro/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 22

Warning: include_once(): Failed opening '/home/resetany/topist.ro/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-phase1.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php74/usr/share/pear') in /home/resetany/domains/topist.ro/public_html/wp-content/advanced-cache.php on line 22

Warning: include(/home/resetany/topist.ro/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-base.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/resetany/domains/topist.ro/public_html/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache.php on line 115

Warning: include(): Failed opening '/home/resetany/topist.ro/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache-base.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php74/usr/share/pear') in /home/resetany/domains/topist.ro/public_html/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache.php on line 115

Warning: include_once(/home/resetany/topist.ro/wp-content/plugins/wp-super-cache/ossdl-cdn.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/resetany/domains/topist.ro/public_html/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache.php on line 152

Warning: include_once(): Failed opening '/home/resetany/topist.ro/wp-content/plugins/wp-super-cache/ossdl-cdn.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php74/usr/share/pear') in /home/resetany/domains/topist.ro/public_html/wp-content/plugins/wp-super-cache/wp-cache.php on line 152
10 Inventatori Ucisi de Propriile Inventii – Topist.ro

10 Inventatori Ucisi de Propriile Inventii

Totul e o distractie si o joaca … pana cand ceva ce ai inventat te omoara. Inventarea de noi produse ori procese nu e deloc usor. E dificil, riscant si, uneori, doar uneori, soarta se decide sa priveasca in cealalta directie si, intr-o intorsatura de situatie ironica, ajungi sa mori din cauza propriei creatii. Aceasta este o lista a zece bravi inventatori care, in procesul de a incerca sa usureze vietile altora, si-au pierdut-o pe a lor.

1.Thomas Midgley – benzina cu plumb si patul mecanic

Thomas Midgley, un chimist american care a creat atat benzina cu plumb, cat si clorofluocarbonul, era cunoscut drept “omul responsabil pentru cele mai multe morti din istorie”. De parca ar fi fost ideea naturii de a se razbuna pe el, acesta a ajuns la pat din cauza otravirii cu plumb si a poliomielitei la varsta de 51 de ani. Continuand sa aiba inspiratie creativa, a creat un sistem complicat de cordoane si scripete pentru patul sau, ajutandu-l sa se ridice singur atunci cand avea nevoie. Aceasta inventie i-a adus si moartea la varsta de 55 de ani, cand s-a incurcat din greseala in funiile patului, murind strangulat. Dubla ironie.

2.Otto Lilienthal – Deltaplanul

“Sa inventezi un avion nu e nimic. Sa construiesti unul e ceva. Dar sa zbori e totul” – cuvinte faimoase, rostite de Otto Lilienthal, unul dintre pionerii aviatiei, inventatorul primelor deltaplane. Acesta a facut peste 2500 de zboruri de succes cu propriile sale inventii timp de cinci ani, incepand cu 1891, pana intr-o zi din 1896 cand deltaplanul sau si-a pierdut capacitatea de ridicare si s-a prabusit de la o inaltime de 17 metri. Impactul i-a rupt splina si, o zi mai tarziu, a murit din cauza ranilor. Ultimele sale cuvinte sunt o sursa de inspiratie pentru toti cei care au parte de mai multe obstacole in viata, cand incearca sa obtina ceva important: “Mici sacrificii trebuiesc facute!”

3.Franz Reichelt – parasuta – palton

Franz Reichelt, un croitor austriac din anii 1800, a devenit faimos pentru ca inventase un palton despre care sustinea ca poate juca rol de parasuta, aducand usor persoana pe sol ori chiar sa zboare, in conditiile potrivite. Acest inventator, care a fost numit si “Croitorul zburator”, a incercat sa-si demonstreze inventia printr-un salt de la primul etaj al turnului Eiffel, chiar el insusi, in loc sa foloseasca un manechin, in fata unui public mare si a unei camere de filmat. Rezultatul? Parasuta nu s-a deschis, iar Franz s-a prabusit pe cimentul tare de la piciorul turnului, impactul ucigandu-l pe loc.

4.Alexander Bogdanov – transfuziile de sange

Un medic, filosof, economist, scriitor de science fiction si revolutionar, Alexander Bogdanov si-a descoperit subit un interes in posibilitatea reintineririi prin transfuzia de sange. In incercarea de a obtine tineretea vesnica si revitalizarea corpului, acesta a facut 11 transfuzii de sange, declarand apoi ca a inceput sa vada mai bine si ca parul nu i-a mai cazut. O inventie grozava, nu? Gresit. Bogdanov a murit in 1928 dupa ce si-a facut o transfuzie de la un student care avea tuberculoza si malarie.

5.William Bullock – presa rotativa

In istoria accidentelor bizare, povestea lui William Bullock este mereu citata ca exemplu. Bullock era un inventator american, a carui inventie din 1863 a presei rotative a dus la revolutionarea presei scrise, datorita eficientei si a posibilitatii de a printa 10000 de unitati pe ora. In aprilie 1867, cand incerca sa instaleze o noua presa in una dintre presele sale, intr-o incercare frustranta de a face ajustarile la masinarie, a lovit cu o curea de transmisie intr-un scripete.

Ce a urmat e chiar mai mult decat ceea ce apare in filme horror ca “Hostel” ori “Saw”. Piciorul sau a fost prins in masinarie, fiindu-i distrus si ducand la cangrena patru zile mai tarziu. Bullock a murit in timpul unei operatii pentru amputarea piciorului. Cu adevarat bizar.

6.Cowper Coles

Un om de stat chinez a spus odata: “Armele sunt un factor important in razboi, dar nu sunt decisive; omul conteaza, nu materialele.” Cowper Coles ar fi trebuit sa ia asta in considerare inainte sa inventeze nava de razboi blindata cu turela, cu margini joase, pe care sunt montate arme grele pe o structura joasa, care se pot roti. Nava era atat de incarcata cu structuri de armament, incat centrul de gravitatie i s-a schimbat, facand-o sa devina instabila si sa se rastoarne pe sase septembrie 1870. Cowper Coles este unul dintre cei 500 de oameni care au murit la scufundarea sa. Doar 18 membri ai echipajului au supravietuit.

7.Winstanley

Necesitatea este mama invatarii. Desigur, dupa ce a pierdut doua nave in periculosul recif Eddystone,  Winstanley, un arhitect si inginer englez faimos, a considerat ca e necesar sa ridice un far pentru protectia sa si a altor nave. La inceputul anilor 1700 a inventat primul far Eddystone, laudandu-se oamenilor ca si-ar dori sa se poata afla in far in timpul celei mai puternice furtuni care exista.

Nu avea de unde sa stie ca rugaciunea avea sa-i fie indeplinita la scurt timp, pe 26 noiembrie 1703, cand unul dintre cele mai distrugatoare uragane a lovit Marea Britanie, agitand reciful si provocand pagube imense. Dimineata, cand cerul s-a linistit intr-un final, marele far al lui Winstanley nu mai era. Si nici el.

8.John Godfrey Parry – Thomas

Soferul de curse de masini si inginerul galez J. G. Parry Thomas, cu o dorinta puternica de a-si recastiga titlul de cea mai mare viteza pierdut in fata lui Malcom Campbell, s-a hotarat sa creeze un tip special de vehicul pentru a-si indeplini visul. Inventia sa era o masina pe care a denumit-o Babs, care avea multe modificari, ca niste lanturi la vedere, pentru a lega motorul la roti, iar dimensiunea mare a motorului il facea sa poata conduce doar avand capul inclinat pe partea dreapta. Incercand sa-si recapete recordul de la Campbell, in cursa finala, lantul din dreapta s-a rupt la viteza de 270 km/h, i-a ajuns in gat, provocandu-i o rana la cap si decapitadu-l partial. A murit pe loc.

9.Marie Curie – substante radioactive

Te-ai gandit vreodata de unde vine denumirea de “poloniu”? Acesta provine de la fiziciana si chimista poloneza, castigatoare a premiului Nobel, Marie Curie, care a numit noul element descoperit dupa tara ei nativa. Te-ai gandit si ce s-a intamplat cu descoperitoarea poloniului, radiului si teoriei radioactivitatii? A murit pe patru iulie 1934, de la anemie aplastica, ca rezultat al expunerii la radiatii incontinuu, aflandu-se intr-un spatiu mic, inchis, fara masuri de precautie, deoarece pericolul radiatiilor nu se cunosteau la acea vreme.

10.Donald Campbell

Viteza incanta, dar ucide. Cu totii stim asta, dar ignoram faptul. E in natura umana sa contrazica fapte binecunoscute din viata. Pilotul britanic de curse de masini si de barci cu motor, Donald Campbell, nu facea exceptie. Acesta a doborat opt recorduri de viteza in anii 1950 si 1960, iar, pentru a-si potoli setea de cucerire a vitezei, s-a hotarat sa mai incerce un record in 1966. De aceasta data, tinta era de 480 de km/h. Barbatul a inventat un motor mai usor si mai puternic pentru barca sa, Bluebird K7.

Putem da vina pe adrenalina ori pe prostie pura, dar, in loc sa realimenteze si sa astepte ca agitatia primei ture sa scada, dupa cum e obiceiul cu barcile de curse, Campbell s-a decis sa revina imediat. Stabilitatea navei a inceput sa aiba probleme, pe masura ce calatorea pe apa dura si a facut o tumba periculoasa la un unghi de 45 de grade, ajungand inapoi in lac si dezintegrandu-se la o viteza de 514 km/h. Nu mai e nevoie sa precizam, inventatorul a murit.

Add Comment