Cea mai mare problema a angajatilor care au un loc stabil de munca este monotonia. Aceasta apare ca urmare a lipsei de motivare sau de interes, reactii normale de altfel a tuturor celor care in zona lor de confort.
Angajatii petrec la locul de munca o mare parte din timpul lor, uneori se poate ajunge la 9/10 ore de lucru, motiv pentru care mediul incojurator le influenteaza direct activitatea. De aceea este necesar sa le creezi un spatiu confortabil si prietenos ca sa poata furniza la randul lui servicii si produse de calitate. Iata cateva aspecte de care trebuie sa tii cont :
- Amenajarea spatiului privat: Nimanui nu ii place sa lucreze ingramadit ca o sardina, cu inca 2-3 colegi care ii sulfa in ceafa la propriu.
- Temperatura: Este dovedit faptul ca disconfortul termic de afecteaza productivitatea, de aceea in condititi de temperaturi scazute sau ridicate, randamentul angajatului va scadea.
- Lumina naturala: Factor determinant pentru o vedere sanatoasa, lumina naturala contribuie si la incarcarea pozitiva. De aceea este recomandat sa plasati birourile cat mai aproape de geamuri.
- Mobilierul de birou: Un scaun de birou adecvat, care pastreaza o pozitie corecta pentru spate, impreuna cu un biroul pozitionat la o inaltime corespunzatoare care sa pastreze privirea utilizatorului pe plan orizontal, catre monitor, creaza un spatiu confortabil, iar focusarea pe activitatea de lucru vine de la sine.
Recunoasterea meritelor individuale este un plus fata de recunoasterea meritelor de grup. Un angajat constiincios apreciaza atunci cand vede ca munca lui nu este in zadar, iar meritele ii sunt laudate.
Nu trebuie sa te feresti sa ii feliciti pe angajatii care au merite repetate. Poti face asta in fata celorlalti colegi, ori de cate ori este necesar. Asta nu ar trebui sa ii demotiveze pe colegi, ba dimpotriva ar trebui sa ii motiveze si sa ii indemne sa ii urmeze pe colegi.
Pentru a-i intelege nevoile si pentru a colabora cat mai bine cu subaltenul tau este necesar sa intelegi tu mai intai care ii sunt nevoile.
Poti initia un “Coffe Friday” in care sa petreci cateva minute discutand cu angajatii in birou, in bucatarie sau intr-un spatiu de recreere. Incearca sa afli care le sunt hobby-urile, interesele, dar nu uita sa le impartasesti si tu pe ale tale. Poti cere in timpul discutiei si un feedback referitor la activitatea din firma in timpul acestor discutii. Poti intelege astfel ceea ce ii motiveaza mai mult.
Iesirile de dupa program contribuie la relaxarea angajatilor si ii face sa scape de inhibitii. Pentru asta este recomandat chiar si consumul moderat de alcool.Pentru cresterea increderii de sine nu ar strica sa organizezi si cateva competitii sportive sau de orice alta natura intre cei din compania ta si alte firme. Tine cont de aptitudinile care ii diferentiaza pe ai tai si alege competitia care ii avantajeaza cel mai mult pe cei din echipa ta in duelul cu ceilalti.
O alta activitate de grup care poate intari o comunitate este voluntariatul, iar implicarea ta ca superior in aceasta activitate este obligatorie. Angajatii tai se pot cunoaste mai bine, se vor distra si vor face un bine celor din jur, intr-o activitate win-win-win.