12 Fapte Interesante Despre Turnul Eiffel

Turnul Eiffel

Turnul Eiffel este unul dintre cele mai faimoase proiecte arhitecturale din lume care au fost realizate vreodata.

Este un simbol al Frantei si atrage milioane de turisti la Paris in fiecare an.

V-ati intrebat vreodata de ce a fost construit ceva atat de inalt? Sau cine l-a proiectat?

Iata 12 fapte interesante despre Turnul Eiffel, care va vor lasa fermecati de istoria sa revigoranta.

A fost cea mai inalta structura construita de om timp de 41 de ani.

Turnul Eiffel are o inaltime de 312 metri.

Finalizat la 31 martie 1889, Turnul Eiffel a devenit cea mai inalta structura construita de om care a existat in lume.

41 de ani mai tarziu a fost construita cladirea Chrysler din New York, care a depasit inaltimea Turnului Eiffel.

La Turnul Eiffel a fost adaugata o antena care a extins inaltimea structurii la 1.063 de picioare (324 de metri), ceea ce a insemnat ca a depasit din nou cladirea Chrysler.

Alte cladiri au fost construite in curand in SUA, ceea ce a insemnat ca Turnul Eiffel a fost impins din nou pe locul al doilea ca inaltime.

In ciuda faptului ca a devenit a doua cea mai inalta cladire din lume la acea vreme, Turnul Eiffel a ramas cea mai inalta cladire din Franta pana in 1973.

Atunci a fost construit un emitator militar, a carui inaltime a depasit Turnul Eiffel.

Din 2021, Turnul Eiffel este in continuare una dintre cele mai mari structuri din Franta, in afara de emitatoarele militare si de un viaduct.

Exista un apartament in interiorul turnului!

La etajul al treilea al turnului Eiffel, exista un apartament secret.

Desi Gustave Eiffel nu a proiectat turnul, el a avut influenta asupra a ceea ce ar trebui sa fie inclus in design.

Una dintre caracteristici a fost ca el sa aiba propriul sau apartament privat in interiorul turnului, care avea propriul living, baie, bucatarie si toaleta separata.

L-a folosit ca loc de intalnire pentru a gazdui oaspeti precum Thomas Edison si a fost adesea abordat de parizieni bogati care doreau sa inchirieze apartamentul de la el.

Apartamentul este deschis publicului, dar ca o camera de muzeu, unde se afla o figura de ceara atat a lui Gustave Eiffel, cat si a lui Thomas Edison.

Turnul Eiffel ar fi trebuit sa reziste doar 20 de ani.

Turnul Eiffel a fost construit initial de Eiffel pentru a comemora 100 de ani de la Revolutia Franceza.

A fost inscris in Expozitia Universala, cunoscuta si sub numele de Expozitia Universala.

Turnul a fost proiectat sa stea in picioare timp de 20 de ani si apoi sa fie deconstruit odata ce targul s-a terminat si oamenii si-ar fi pierdut interesul, dar a ramas.

Turnul a starnit un mare interes stiintific datorita inaltimii sale si posibilitatii de a deveni un turn de transmisie.

Drept urmare, turnul a ramas si a devenit un element important in transmisia radio.

Primul program de radio public a fost transmis din Turnul Eiffel in 1925.

Pe vremuri, la Turnul Eiffel exista un oficiu postal.

La primul etaj al Turnului Eiffel, exista un mic oficiu postal.

Din pacate, acesta nu mai exista, dar, in trecut, puteai sa trimiti carti postale si scrisori din Turnul Eiffel.

Noutatea le permitea vizitatorilor sa trimita scrisori din turn catre prieteni si familie dintr-un loc unic.

Scrisorile si cartile postale primeau o stampila speciala a Turnului Eiffel atunci cand erau trimise de acolo la destinatia lor continua.

Prima carte postala franceza ilustrata din istorie a Turnului Eiffel a fost tiparita la fata locului si apoi trimisa din aceasta cutie postala.

Turnul Eiffel a fost candva galben.

De-a lungul anilor, Turnul Eiffel a fost vopsit in mai multe culori pentru a tine pasul cu tendintele modei din Paris.

Cand Turnul Eiffel a fost inaugurat pentru prima data, in 1889, era de culoare rosie/maronie.

Zece ani mai tarziu a fost adaugat un strat de vopsea galbena care a creat o culoare galben/maro.

Turnul Eiffel a fost apoi de un maro castaniu inainte de a fi vopsit in culoarea pe care o are astazi.

Culoarea de astazi a Turnului Eiffel este o vopsea care a fost special amestecata in 1968 si numita Eiffel Tower Brown.

Turnul Eiffel este revopsit la fiecare sapte ani si se folosesc aproximativ 60 de tone (61099 litri) de vopsea.

Sub Turnul Eiffel se afla un buncar.

Sub stalpul sudic al Turnului Eiffel se afla un vechi buncar militar.

Se spune ca buncarul a fost realizat cu un tunel secret care il leaga de Ecole Militaire (scoala militara) din Paris.

Desi buncarul este inca un mic mister pentru public, acesta este deschis pentru grupuri mici pentru tururi rezervate in prealabil.

O parte din el a fost transformat intr-un muzeu unde vizitatorii pot afla mai multe despre Turnul Eiffel.

Acesta contine fotografii unice din primele etape ale constructiei Turnului Eiffel.

Vremea influenteaza modificarile aduse Turnului Eiffel.

Turnul Eiffel este fabricat din fier, ceea ce inseamna ca atunci cand temperatura se schimba, la fel se intampla si cu turnul.

Pe vreme rece, fierul poate sa se micsoreze cu aproximativ 15 centimetri (6 inch) in inaltime, ceea ce inseamna ca turnul devine usor mai mic.

Cand vremea este calda, caldura face ca fierul sa se extinda, iar inregistrarile arata ca in trecut s-a extins cu pana la 7 inci (18 centimetri).

Turnul Eiffel a fost proiectat cu o structura goala pentru a rezista vantului.

Cu toate acestea, turnul se deplaseaza de la 2,5-7,6 centimetri (1-3 inch) dintr-o parte in alta in caz de vant puternic.

De asemenea, se va misca mai mult daca este o zi calduroasa si daca fierul s-a expandat si a devenit mai flexibil.

Turnul Eiffel a fost candva cel mai mare panou publicitar din lume.

S-ar putea sa nu va ganditi la Turnul Eiffel ca fiind o structura pentru publicitate, dar de-a lungul vietii sale, a avut mai multe scopuri.

Intre 1925 si 1936, Turnul Eiffel a fost iluminat cu 250.000 de becuri pe care scria „Citroën”.

Producatorul francez de automobile a folosit Turnul Eiffel ca panou publicitar pentru a-si promova compania, Citroën.

Acoperind o deschidere de 30,5 metri (100 de picioare), fiecare litera a marcii a fost iluminata de sus in jos.

Reclama era atat de luminoasa incat putea fi vazuta de la 32 de kilometri (20 de mile) distanta.

In 1927, Charles Lindbergh a folosit luminile stralucitoare ca far pentru aterizarea dupa acest zbor transatlantic in solitar.

Nazistii au incercat sa cucereasca Turnul Eiffel.

In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, in timpul ocupatiei germane a Parisului, s-a incercat amplasarea unui steag cu svastica.

Turnul era deja inchis pentru public, iar cablurile liftului fusesera taiate pentru a asigura un acces redus la turn.

Nazistii au incercat sa ataseze un steag mare cu svastica in varful Turnului Eiffel pentru a arata ca au preluat controlul asupra Parisului.

Steagul era atat de mare incat a zburat imediat si a trebuit sa fie inlocuit cu un steag mai mic.

2.500.000 de nituri tin impreuna Turnul Eiffel.

Poate parea mult, dar pentru o structura care cantareste in total 10.100 de tone (9.162.565 de kilograme), nu este surprinzator.

In timpul constructiei au fost folosite 18.038 de piese de fier, iar numai cadrul cantareste 7.300 de tone (6.622.448 de kilograme).

Pentru a tine aceste piese impreuna au fost folosite 2.500.000 de nituri.

Turnul a fost o piesa de referinta care a demonstrat capacitatea de a construi structuri de fier incredibile intr-un timp foarte scurt.

Constructia sa a durat doar doi ani, doua luni si cinci zile, ceea ce era revolutionar la acea vreme.

Este unul dintre cele mai vizitate monumente din lume.

Turnul Eiffel este cunoscut la nivel mondial si este un punct de reper iconic al Frantei.

In fiecare an, Turnul Eiffel primeste aproximativ sapte milioane de vizitatori.

Aproximativ 75% dintre vizitatori sunt straini, ceea ce inseamna ca Turnul Eiffel este cel mai vizitat monument platit din lume.

Restul de 25% dintre vizitatori sunt francezi, ceea ce inseamna ca putin sub doua milioane de vizitatori au venit sa vada unul dintre monumentele lor nationale.

Fotografierea Turnului Eiffel pe timp de noapte este ilegala.

Turnul Eiffel este considerat a fi o opera de arta, iar odata cu operele de arta vine si legea drepturilor de autor.

Legea drepturilor de autor din Uniunea Europeana prevede ca, daca cineva detine drepturile de autor asupra unui lucru, acestea sunt valabile pe toata durata vietii sale si timp de 70 de ani dupa moartea sa.

Acest lucru inseamna ca, atunci cand creatorul Turnului Eiffel a murit in 1923, turnul ar fi devenit liber de drepturi de autor dupa 70 de ani.

Asadar, din 1993, imaginea Turnului Eiffel a devenit libera de drepturi de autor si acesta este motivul pentru care s-a permis construirea replicii in Las Vegas.

Cu toate acestea, abia in 1985 a fost instalat iluminatul decorativ de noapte.

Acest lucru inseamna ca drepturile de autor sunt inca foarte actuale, astfel ca este ilegal sa faci fotografii ale Turnului Eiffel dupa lasarea intunericului.

Desi este foarte putin probabil sa fiti trimis in judecata pentru ca ati facut o fotografie nocturna a Turnului Eiffel pentru uz personal, este posibil sa fiti urmarit penal pentru o fotografie comerciala.

Add Comment