Un brand care a schimbat modul in care cumparatorii si companiile de imbracaminte privesc impactul lor asupra mediului, Patagonia a devenit o companie care s-a extins dincolo de intentia sa initiala de imbracaminte si echipamente pentru activitati in aer liber.
Este posibil sa asociati Patagonia ca fiind o piesa de baza in dulapul multor entuziasti ai activitatilor in aer liber, dar exista mult mai multe lucruri despre aceasta companie pe care poate nu le cunoasteti inca.
Iata 30 de fapte inspirate despre Patagonia pe care ar trebui sa le stiti:
- Patagonia a inceput sa vanda pantaloni scurti din catifea si camasi de rugby in Statele Unite catre alpinistii care cautau tesaturi mai rezistente pentru sportul lor.
- O calatorie in Scotia in 1970 a inspirat camasile de rugby de la inceputurile brandului, ceea ce l-a determinat pe fondatorul Patagonia, Yvon Chouinard, sa inceapa sa importe modele din Marea Britanie si Noua Zeelanda.
- Cu originile sale in alpinism, brandul si-a extins acum atentia pentru a include si alte sporturi silentioase (nu este nevoie de motor), cum ar fi snowboarding, schi, ciclism montan, pescuitul cu musca, surfing si trail running.
- Patagonia, regiunea muntoasa din America de Sud, este cea care a inspirat numele marcii.
- Magazinele de vanzare cu amanuntul ofera clientilor un serviciu de reciclare a vechilor lor pulovere polare, inclusiv a marcilor care nu sunt Patagonia.
- Patagonia a fost fondata in 1973 in Ventura, California, unde a ramas sediul central.
- Walmart si-a unit fortele cu Patagonia in 2010 pentru a crea Coalitia pentru imbracaminte durabila, cu scopul de a reduce impactul asupra mediului al companiilor de imbracaminte.
- Yvon Chouinard este in continuare proprietarul intregului brand impreuna cu sotia sa.
- Declaratia de misiune a companiei Patagonia este „Suntem in afaceri pentru a salva planeta noastra natala”.
- Programul Worn Wear este o piata online prin intermediul companiei care vinde echipamente Patagonia folosite pentru a prelungi ciclul de viata al hainelor lor.
- In 1994, a fost luata decizia de a trece la bumbacul organic, iar prima linie de bumbac organic a fost prezentata consumatorilor in 1996. De atunci, tot bumbacul folosit in cadrul companiei este organic.
- Patagonia este transparenta in ceea ce priveste lantul sau de aprovizionare si include lista furnizorilor de produse finite disponibila pe site-ul sau.
- Detin titlul de primul brand din lume care a fost certificat de Traceable Down Standard, precum si de Responsible Wool Standard.
- Din 1983, Patagonia a implementat o „taxa pe pamant” asupra sa, donand cel putin 1% din vanzarile sale grupurilor de mediu.
- Pentru Black Friday 2011, compania a tiparit un anunt de o pagina intreaga in New York Times in care le cerea clientilor sa nu cumpere produse de care nu au nevoie, ceea ce a dus, in mod neintentionat, la cresterea vanzarilor Patagonia.
- Desi piata-tinta a brandului se afla in comunitatea sportiva, marile branduri de moda, inclusiv Supreme si designerul Patrik Ervell, au adus un omagiu Patagonia in propriile modele.
- Angajatii Patagonia au posibilitatea de a se implica in proiecte de mediu, inclusiv o cursa anuala a comunitatii Salmon Run, o saptamana de mers cu bicicleta la serviciu si o excursie in Patagonia chiliana, platita de companie, pentru a ajuta la dezvoltarea celui mai nou parc national din Chile, care va fi in curand cel mai nou parc national, prin restaurarea unei foste ferme de oi.
- Compania nu se limiteaza la imbracaminte si echipamente sportive, ci se implica in repararea lantului alimentar, vanzand clientilor produse alimentare obtinute in mod durabil.
- Patagonia a derivat din compania originala a lui Yvon Chouinard, Chouinard Equipment, dar si-a luat numele actual pentru a reprezenta partea de imbracaminte a afacerii si pentru a evita ca imbracamintea sa fie asociata doar cu alpinismul.
- Marca a fost prima companie care a invatat conceptul de stratificare pentru consumatorii de sport si de activitati in aer liber, pe care l-a folosit in cataloagele sale.
- In 1988, compania a inceput prima sa campanie de mediu, care a incurajat de-urbanizarea Vaii Yosemite si a continuat in fiecare an sa educe cu privire la o anumita problema de mediu.
- Inca de la inceputul istoriei companiei, au facut pasi pentru a-si reduce impactul asupra mediului, inclusiv prin utilizarea de hartie cu continut reciclat in cataloagele lor si prin utilizarea de luminatoare cu urmarire solara in centrul lor de distributie.
- In anii 1980, Patagonia a avut mai multe procese impotriva sa in legatura cu avertismentele de siguranta de pe echipament.
- Marca adauga in mod continuu noi tesaturi ecologice in lantul sau de aprovizionare, inclusiv canepa si tesaturi create din plastic reciclat.
- Compania a fost aproape de faliment in 1991, in timpul unei recesiuni care i-a determinat sa concedieze 20% din forta sa de munca.
- Primul contact al Patagonia cu falimentul a avut loc la inceputul anului 1973, dupa ce a trebuit sa vanda un lot de camasi defecte cu o reducere mare.
- Cultura companiei este o parte importanta a marcii. Sediul central al companiei nu are birouri private si include unul dintre primele 150 de centre de ingrijire a copiilor la fata locului din tara pentru angajatii sai.
- Averea neta a lui Yvon Chouinard a fost estimata la 1 miliard de dolari datorita brandului sau si este inclus pe lista Forbes a miliardarilor.
- Incepand cu 2019, brandul are magazine in 20 de tari si teritorii.
- Una dintre cele mai cunoscute realizari ale companiei pentru comunitatea de activitati in aer liber a fost introducerea jachetei de piloti.
Brandul mondial de moda Patagonia pe care il cunoastem astazi a inceput foarte diferit, cu pantalonii scurti si tricourile de rugby originale pentru alpinistii americani.
Gama sa a fost extinsa pentru a se adresa unei intregi serii de sporturi diferite.
Patagonia se straduieste mult sa ofere produse de calitate, ecologice si durabile, iar multe alte marci de moda importante au adoptat de atunci multe dintre principiile companiei.
Patagonia isi incurajeaza angajatii sa ia parte la numeroase activitati si practici durabile.